ROZHOVOR: Nový trenér Roman Hřib hodnotí zimní přípravu a vyhlíží začátek jarní sezóny!

12.03.2024 14:54

V zimě se vedení klubu rozhodlo ke změně na postu hlavního trenéra A-týmu. Odvolaného Václava Mareše nahradil Roman Hřib.

 

Trenére vítejte v klubu! Jak se vaše angažmá v Olympii „upeklo“?

Děkuji za přivítání, upeklo se to rychle, v podstatě se mi ozval Hrdič, druhý den jsme se setkali a já to po pár dnech potvrdil. Byl to přímočarý zájem obou stran, protože se mi moc líbil kádr a historie jednotlivých hráčů a také to, že mládežnické kategorie trénují vlastně hráči A-týmu. To je fantastická věc, a to by si asi každý klub přál.

Za sebou už máte několik trenérských štací. V jakých klubech jste působil?

Tak trenérsky jsem začínal po zranění v Žirovnici, kde jsem si hodně naložil a trénoval jsem přípravku, B-tým sám a byl jsem asistentem Míry Zemana u A-týmu, kde jsme se hned po roce sestupu vrátili zpět do KP Vysočina. Pak jsem se přestěhoval zpět do JČ a řešil chvíli sám sebe, a hrál jsem zase jako hráč nižší soutěž. Po krátké době mě přivedl Honza Boháč do Soběslavi, kde jsem byl sezonu asistent a mohl jsem pokračovat dál, ale ozvala se mi opět Žirovnice s nabídkou pozice hlavního trenéra A-týmu a mě lákala možnost si to zkusit dělat sám, tak jsem byl tam jeden a půl sezony. No a teď jsem v Týně a těším se na první mistrovské zápasy.

S týmem jste absolvoval první zimní přípravu v Olympii. Jak se vám jeví místní kádr?

Kádr je slušný, líbilo by se mi přivést gólmana, protože s jedním je to velké riziko. Když se podíváte na skladbu kádru, průpravu jednotlivých hráčů a jejich zkušenosti, k tomu i věkový mix, tak je to zajímavé na práci.

V přípravě Olympie zaznamenala 1 vítězství, remízu a 2 porážky. Jak byste zhodnotil přípravná klání?

Tak nešlo ani tak o výsledky, spíš jako o přístup týmu i hráčů. Poznal jsem jejich dovednosti.  Zkoušeli jsme i nějaké herní prvky, které bychom chtěli v zápasech. Nechci být konkrétní, ale vím o našich silných i slabých stránkách, poznali jsme se klukama a budeme společně postupně pracovat na zlepšení.

Došlo v kádru během zimní přestávky k nějakým hráčským změnám?

Odešel Matěj Račák do Soběslavi a přišel Franta Vaníček z Chrášťan.

Týn je po nepovedené podzimní části se ziskem 14 bodů až na 12. místě. Sestupová patra nejsou příliš daleko. Jaké jsou plány pro jarní sezónu?

Tak primárně rychlá záchrana, já osobně to mám tak, že se připravíme na každý následující zápas, kde budeme chtít uspět. Je k tomu potřeba individuální motivace a zodpovědnost hráčů a chtít být úspěšný.

V úvodním kole přivítáme na domácím hřišti ambiciózní Roudné. Podzimní střetnutí na půdě favorita skončilo překvapivě 0:0. Co od úvodního zápasu jara očekáváte?

I já jsem ambiciózní. Viděl jsem všechny zápasy a mám jasnou představu, jak hrát. Oba týmy budou mít absence, čeká nás těžký terén.  Budeme chtít do jara dobře vstoupit, hrajeme doma, už se těším na první zápas.