ROZHOVOR: Matěj Račák od léta piluje lajnu v Olympii

02.11.2022 16:03

V létě se na týnském stadionu objevila nová tvář. Olympie do svých řad získala z českobudějovické Lokomotivy Matěje Račáka. 19letý univerzál se velmi rychle zabydlel v sestavě A-týmu a na pravé straně hřiště odvádí spolehlivé výkony.

Pro týnské fanoušky jsi nováčkem. Popiš nám svoji dosavadní kariéru.

Začal jsem v přípravce SK Dynamo ČB, kde jsem dostal opravdu skvělý základ do fotbalu od pana Hrabíka. Kvůli pracovní vytíženosti rodičů jsem přestoupil do Borovan, rodného města, kde jsem působil od žáků až do dorostu. Hrál jsem krajský přebor dorostu a když se mi nekryly zápasy, tak jsem hrál okresní přebor mužů Borovanech. Někdy se stalo i to, že jsem odehrál čtyři zápasy za víkend. Poslední rok v dorostu jsem odehrál v divizním týmu TJ Lokomotiva ČB, kde jsme obsadili třetí místo.

Do Týna dojíždíš až z Borovan. Co tě vedlo k tomu, že jsi přestoupil právě do Olympie?

Byla to moje první nabídka z vyšší mužské soutěže a cítil jsem šanci, že můžu hrát v základu.

Hned od začátku sezóny si se zabydlel na pravém kraji obrany a zatím jsi odehrál všechna utkání. Čekal jsi, že dostaneš tolik prostoru?

Mančaft šlape a já jsem rád, že můžu být součástí týmu. Jsem rád za každý odehraný zápas, ale obránce hraji poprvé v kariéře.

Byl pro tebe těžký přechod z dorostenecké kategorie do mužské?

Díky tomu, že jsem hrál od 15 let za muže okresní přebor v Borovanech, nebyl ten přechod tak složitý.

Na tréninku tě jeden ze spoluhráčů přirovnal k Lukáši Masopustovi. Kromě vizuální stránky mi ho připomínáš i fotbalově - důrazný, zodpovědný pracant, co nevypustí žádný souboj. Jak by ses charakterizoval ty?

Mezi moje silné stránky rozhodně patří rychlost a důraz.

Máš ve fotbale nějaké cíle, kterých by si chtěl dosáhnout?

Chtěl bych u fotbalu vydržet, co nejdéle jako můj taťka, který je pro mě velkým vzorem a oporou.

Co říkáš na místní fanoušky? Na každý domácí zápas je plná tribuna a ve slušném počtu jezdí i na venkovní zápasy.

Co hraji za Olympii, můžu potvrdit, že máme nejlepší fanoušky v krajském přeboru.