ROZHOVOR: Maksym Maitak, klenot z Ukrajiny se loučí

21.09.2022 11:47

Sedím po domácím zápase s Osekem na tribuně. Ještě před chvílí zde hlasitě povzbuzovali domácí fanoušci hráče Olympie při rekordním vítězství 8:2, ale teď už je klid a ke mně přichází Maksym, náš objev z Ukrajiny, společně s kamarádem Seržou, který žije v Česku a hraje za Olympii už několik let a pomůže nám s překladem.

Maksyme minulý víkend jsi zaznamenal hattrick v zápase za A-tým proti Prachaticím a den poté jsi vstřelil 6 gólů za dorost! Povedlo se ti někdy něco podobného?

Ještě na Ukrajině jsem v jednom zápase dorostu vstřelil 5 gólů, ale jinak takhle úspěšný víkend jsem nikdy neměl.

Pojďme pěkně od začátku, v kolika letech a kde jsi začal hrát fotbal?

V 8 letech, v FK Polissja Žytomyr.

Působil jsi i v jiných klubech a za jakou věkovou kategorii jsi naposledy nastupoval?

Doposud jsem hrál pouze v Žytomyru a před příchodem do Čech jsem hrál za starší dorost, tedy kategorii U19.

Mohu mít na tebe pár otázek ohledně situace na Ukrajině?

„Davaj“ (s rozpaky).

Žytomyr je město položené západně od Kyjeva s přibližně 260 tisíci obyvatel. Dolehla momentálně probíhající válka až k němu?

Útok byl veden od běloruských hranic, střelba a vojenská technika byla cca 100km od Žytomyru.

S kým jsi odešel sem do Čech?

S tetou a bratrancem a mojí sestrou s jejím malým synem. Rodiče zůstali na Ukrajině.

Nakonec jsi dorazil do Týna nad Vltavou. Uvažovali jste i o jiných městech?

V Týně žije a pracuje tetin manžel, proto jsme jeli sem.

Oproti Žytomyru je Týn malé městečko… jak se ti tu líbí a jak sis zvykl na místní život?

Jsou tu dobří lidé, pěkná příroda a klid, takže se mi tu líbí.

Jak to máš s jazykem? Stihl jsi pochytit už některá česká slova?

Něco jsem pochytil v práci a něco od kluků v kabině. Řekl bych, že celkem už rozumím, ale mluvit česky je pro mě zatím těžké.

V létě jsi oslavil teprve 18 let, a přesto jsi jednou z ústředních postav A-týmu v nové sezóně, o týmu dorostu ani nemluvě. Dokázal bys porovnat úroveň soutěží, které jsi hrál na Ukrajině a tady?

S U19 Žytomyru jsme hráli 1. ukrajinskou ligu dorostu, takže ta úroveň byla přece jen vyšší než tady v Týně.

V Česku jsi posledním rokem dorostenec, je to stejné na Ukrajině? Pokud by ses vrátil domu, čekal by tě přechod do mužského A-týmu? Jakou soutěž hraje A-tým Žytomyru?

Po svém návratu budu hrát ještě za U19. Bavil jsem se už s trenérem a po sezóně by měl vzniknout mužský rezervní tým Žytomyru, který bude hrát 2. ligu (3. nejvyšší soutěž). Náš A-tým hraje 1. ligu a nad ní je ještě Extraliga, kde hraje např. Dynamo Kyjev.

Čeho bys chtěl ve fotbale dosáhnout?

Stát se profesionálním fotbalistou a hrát v Extralize.

V jakém týmu bys chtěl hrát?

Dynamo Kyjev (Maxovo oblíbený klub).

Prý se zítra vracíš na domů, je to pravda?

Ano, zítra dopoledne odjíždím.

Vrátíš se někdy do Týna, potažmo na náš trávník?

To nevím, ale pokud budu někdy v Čechách, tak se sem určitě stavím.

Chtěl bys vzkázat něco svým spoluhráčům a fanouškům FK Olympie?

Chtěl bych moc poděkovat týmu, je tu výborný kolektiv, a cítil jsem se zde dobře. Fanouškům děkuji za podporu, mají v sobě takovou jiskru, že když jsem je slyšel, tak mě to motivovalo hrát naplno a dávat góly. Až někdy přijedu, tak si s klukama rád zahraju.

Maksyme za celý klub FK Olympie ti moc děkujeme, že jsi tu byl s námi. Bylo to pro nás příjemné zpestření. Doufali jsme, že tu vydržíš déle, protože jsme tě chtěli prodat za hodně peněz.

Já nejsem hvězda ještě (smích).

Ještě ne, ale budeš. Doufáme, že o tobě ještě uslyšíme. Děkujeme!

Díky!

 

Autor: Lukáš Stoklasa